قطبی رفت!
نوشته شده توسط : محمد اربابی

هرچه سعی کردم در مورد قطبی مطلب جدیدی ننویسم نشد. چون حرفهام رو در مورد قطبی در چند پست قبلی مطرح کرده بودم.این پست خیلی اتفاقی نوشته شد به دور از هیچ حمایت مالی از قطبی (!) یا از شخصی که قطبی رو دوست داره.حرفی است عامیانه برای مردی که رفت و شاید روزی برگردد و مخالفت ها مجددا" شروع شود.

قطبی دو رو و ریا کار است چون وقتی بازیکنی جلوی چشم میلیون ها بیننده ی تلویزیونی به نشانه ی اعتراض به رختکن رفت، به مانند سایر مربیان ایرانی حقش رو با کلماتی ظریف (!) و فن های جودو کف دستش نگذاشت.

قطبی تو اشتباه کردی که بخاطر منافع تیم ملی به خبرنگاران حقیقت رو نگفتی تا جو تیمی بهم نریزه.قطبی نباید برمیگشتی و نباید لبخندهایت رو به ما تحمیل میکردی، نباید امید و روحیه ی از دست رفته رو به ما برمیگردوندی، چرا کاری کردی که بعد از مدتها مردم احساس کنند تیم ملی هم وجود داره؟ آخه بی وجدان ما به استادیم خالی از تماشاگر آزادی و بی میلی مردم عادت کرده بودیم. عادت کرده بودیم که فیلم های شبکه ی فارسی وان و من و تو و بفرمایید شام رو تماشا کنیم تا اینکه بشینیم مثل کشورهای جهان سومی (!) 90 دقیقه مثل الاف ها یک فوتبال بی ارزش رو تماشا کنیم!

آخه نمیگی ملت شک میکردند با این سازمان تربیت بدنی حرفه ای و رییس فدراسیون خنده ای که داریم که حتی اختیار برداشتن یک لیوان از روی میز رو هم نداره اول شدن شبهه برانگیز میشد؟

نمیگی وقتی از رقیب نپالی در مجمع انتخاباتی کنفدراسیون آسیا شکست میخوریم و به صورت کاملا حرفه ای خودمون رو حذف میکنیم،اول شدن در این فدراسیونی که صاحب نداره خنده داره؟

بعد مثل سعید علی حسینی ( وزنه بردار محروم شده از تیم ملی ) باید برای قهرمانی هایت جواب پس بدی.

چرا 3 دوره در جام جهانی به عنوان آنالیزور و کمک مربی سوم یا چهارم گاس هیدینگ که معروف به شطرنج باز حرفه ای است شرکت و فعالیت کردی؟ چرا مدرک مهندسی رو از بهترین دانشگاه کشور جهانخوار دریافت کردی؟ چرا زبان انگلیسی ات اینقدر فول بود؟ ما عادت داشتیم که همیشه تیم ملی با لشکری از اقوام و فامیل ها به عنوان مترجم و پول بیت المال به کشورهای خارجی سفر کنن.

چرا سنت شکنی کردی آخه؟مگه یادت نمیاد که این نیمکت تیم ملی چقدر مربیان بزرگی رو تجربه کرده که تو از همه کوچکترینی؟ یادت نمیاد که در زمان جهاد سازندگی برانکو، در 5 سال فعالیتش فقط و فقط از 23 بازیکن استفاده میکرد که الان ستاره های تیممون رو باید با تلسکوپ برقی جست و جو کنیم؟ مگه نمیدوستی که در تمام ادوار گذشته بدون دردسر در آسیا اول میشدیم و با انداختن فرش قرمز از بازیکنان استقبال میشد؟

اینقدر محبوب شده بودی که دو جبهه ی چپ و راست به وجود اومده بود برای انالیز حرکاتت و چینش تاکتیکت و کوچکترین حرکت اشتباهت.

ای کاش تیمت هم در این بازی ها زیبا بازی میکرد. ای کاش محمد نوری و خسرو حیدری و محمد غلامی رو در بازی آخر از ابتدا به میدان میفرستادی.

ای کاش نکونام و شجاعی که علنا" مخالفتشون رو با حضور تو به عنوان سرمربی اعلام کرده بودند دعوت نمیکردی تا بخاطر خصومتشان تو رو زمین نزنن. نمیتونم باور کنم که اکثر پاس های هافبک فیکس اوساسونا به صورت کاملا اتفاقی به حریفان تقدیم میشد و شجاعی هم ماشین های خبرنگاران بیرون استادیوم رو هدف گرفته بود!

حتی با رفتنت هم سبب خیر شدی و مخالفانت رو مجددا" شاد کردی.

ای کاش همیشه میزبان بودی تا به میهمانی بروی که در آن اخم کنی و نشون بدی که جایت اونجا نیست. این رو هم ما فاکتور گرفتیم.

به هر حال قطبی هم رفت تا در ژاپن به مربیگری بپردازه و ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم تا بین اسکولاری و مورینیو و گواردیولا یکی رو انتخاب کنیم .

با جمله ی " زنده باد مخالف من " خاتمه میدم به این پستی که با اندوه نوشته شد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: